Din virksomheds visuelle identitet er altafgørende i den moderne verden. De fleste mennesker søger på nettet, når de skal finde en bestemt vare eller har brug for en ny service. En stærk visuel identitet er derfor din første chance for at få fat i og holde fast i kunder. Generelt bliver vores verden mere og mere fokuseret på billeder – både de traditionelle og de levende billeder fylder mere og mere på sociale medier. Det er endnu en grund til at bruge kræfter på at opbygge en visuel identitet. Du får sandsynligvis ikke mange sekunder af dine kunders tid, og derfor er det vigtigt at være genkendelig, interessant og ikke mindst tilbyde en æstetisk oplevelse, der klistrer sig til underbevidstheden. Læs med her og få 5 tips til at skabe en unik visuel identitet.
- Klarlæg målgruppe og værdier
Før man går i gang med at skabe en ny visuel identitet, er det super vigtigt at have de helt basale antagelse på plads. Det handler bl.a. om, hvem jeres målgruppe helt præcist er. Hvor er de henne? Hvordan finder de frem til virksomheden? Hvilke andre brands identificerer de sig med og køber? Hvordan ser deres hverdag ud, og hvad optager dem? Denne målgruppeprofil skal matches op med de værdier, og den identitet virksomheden har. Det er vigtigt at definere klart og tydeligt, hvilken type virksomhed I har, hvad den står for, og hvordan det skal komme til udtryk. - Få hjælp fra et stærkt reklamebureau
Reklame og visuel identitetsudvikling er ikke super nemt at lave selv. Derfor er det godt givet ud at få hjælp af et erfarent reklamebureau, der kan hjælpe med at analysere og designe. Få hjælp fra Won Won – visuel identitet og meget mere. - Gør det simpelt
Der er massere af brands og konkurrence derude. Der betyder også, at der er rigtig meget støj, og din virksomhed risikerer at blive en del af den endeløse støj, der florere i gadebilledet og på internettet. For at undgå at blive endnu et irriterende firma eller endnu en støjende reklame er det vigtigt at tænke simpelt, når det kommer til jeres visuelle identitet. Det er jeres kernekompetencer og produkter, der skal skinne igennem, og det kan den kun med den rigtige, simple, visuelle identitet, der giver plads til både kunden og virksomheden. - Skab tillid
Hvis man gerne vil have loyale og tilbagevendende kunder, er tillid og troværdighed to nøgleord, man ikke må glemme. En visuel brand identitet skal være med til at skabe tillid hos kunden. Det kan gøres på mange forskellige måder, men det er super vigtigt, at man tager kundernes værdier med ind i sin identitet og prøver at afspejle dem, så kunden kan føle sig tryg. - Differentier jer
Dette tip gælder særligt, hvis I er på et marked med mange konkurrenter eller forsøger at udfordre nogle store spillere på markedet. For ikke at drukne mellem de mange muligheder og konkurrenter der er derude, skal man finde ud af, hvad der er der differentierer virksomheden fra alle de andre. Herefter skal man formå at kommunikere det ud igennem sin visuelle identitet.