Du hører det sikkert tit, at du skal have lavet en online markedsføringsstrategi for din virksomhed. Det er vigtigt, at du markedsfører din virksomhed, så du kan øge kendskabet til din virksomhed, men det kan være svært at gennemskue, hvad der er det rigtige at gøre for dig og din virksomhed.
Få succes med din online markedsføring
Det er fristende at kaste en masse penge efter annoncer, men det er ikke der du skal starte. Du skal starte med at kigge på din hjemmeside, hvordan ser den ud? Hvor brugervenlig er den? Hvordan ser den ud på forskellige skærme? Det er vigtigt, at du prioriterer din hjemmeside, fordi det er her mange vil finde dig, derfor er det vigtigt, at du får potentielle kunder til at føle sig trygge ved din side, og at den føles troværdig.
Når du har styr på din hjemmeside, så kan du kigge på de sociale medier. Her er det vigtigt, at du repræsenterer dig på dem, som er relevante for dig. Det vigtigste er, at du skaber en rød tråd igennem markedsføringen. Dette kan du især gøre ved at planlægge dit content, så det ikke bliver sporadiske opslag, som ikke giver mening på den lange bane. Når du skal lave disse opslag, så er det som sagt vigtigt, at din hjemmeside fungerer, som den skal, så du ikke taber potentielle kunder, når de kommer ind på din side. Derfor er det vigtigt, du har et mobilvenligt site, så din side ikke ser mærkelig ud på mobilen. Der er i dag flere, der går på nettet via deres mobil end via en computer, derfor har det en kæmpe betydning for opfattelsen af din side.
Hvis du synes, det kan være lidt svært at finde rundt i og ikke helt ved, hvordan du skal gribe din hjemmeside an? Det kan også være, at du blot søger sparring på din hjemmeside? Begge dele kan du få hos et webbureau. Det kan f.eks. være Apparat, som er et århusiansk bureau, her kan du både mødes med dem fysisk eller tage et Skype møde med dem, så skal de nok hjælpe dig med at få din hjemmeside up to date.