Driver du en webshop, er det vigtigt, at du kræser om dine kunder i alle aspekter af dagligdagen. De skal have en god oplevelse, når de bestiller på webshoppen. Endvidere skal de have en god oplevelse, når de modtager pakken. Faktisk undervurderer flere virksomheder, hvor vigtigt selve pakken samt pakningen af den er. Kunder vil gerne føle sig specielle, og der er flere måder, hvorpå du kan løse denne opgave.
Send en personlig hilsen
Kunderne ved godt, at du ikke har tid til at skrive et personligt kort til alle. Dog er det en god ide, hvis du laver få søde og håndskrevne kort og ellers masseproducerer dem. Så kan du altid vedlægge en af dem med produkterne, hvor du beskriver din taknemmelighed for, at de har handlet hos virksomheden, er dermed er blevet en del af familien. Det er en simpel måde, men det kan faktisk betyde meget for dine kunder.
Tilføj noget uventet i pakken
Kunderne har nok en ret god forventning om, hvad der kommer i deres pakke, men hvorfor ikke overraske dem? Har de bestilt et par sko, kan du tilføje nogle strømper eller måske en skoimprægnering. Det kan også være, at du vedlægger en lille rabatkode eller måske en slikpose. Der er mange muligheder, og du kan ikke gå galt i byen, fordi sender du en gratis gestus med, vil kunden sætte pris på det uanset hvad.
Pak produkterne pænt ned
De skal ikke kastes ned i en stor og grim pose. Det kan ikke være mere upersonligt, og det scorer du bestemt ikke points ved. Pak dem ned i en flot kasse med virksomhedens logo. På den måde får du branding, men samtidig vil du ikke opleve sure kunder, der klager over, at deres produkt havde taget skade under transporten eller bare kunder, der ikke kommer igen på baggrund af en sjusket oplevelse, da de åbnede deres pakke.
Sådan kan du undgå transportskader
Det er nærmest det værste, du kan blive udsat for. Du har en kunde, der har glædet sig til at modtage sin pakke, og nu er indholdet gået i stykker. Det giver en skuffet kunde, men samtidig et tab for dig, da du får en reklamationssag, hvor du med alt sandsynlighed skal erstatte det ødelagte med nye produkter eller pengene retur.
Så har du skrøbelige produkter, skal de altid pakkes ind i eksempelvis bobleplast, da du på den måde kan undgå en utrolig kedelig situation for både virksomheden samt kunden.
Du skal ikke undervurdere din pakning og ovenstående råd, kan være oplagte tips for dig at følge, hvis du vil gøre lidt ekstra for kunderne.